יום שני, 1 במרץ 2010

חלק לפורים - ימימה

בפורים יש את הנסתר והגלוי, גם באדר יש את הנסתר והגלוי א' אדר שוכן ומתקיים גם מהשמיים וגם מהקרקע בא' אדר יש שני יודים אחד לשמיים ואחד לקרקע כדי להודיע להשגחה העליונה שהעם בצרה. פורים מבטא את השמחה והתודה להשגחה העליונה מה שמסתתר מאחורי סיפור פורים הנוכחות האלוקית המשגיחה על העם מענישה ומצילה אותו כשצריך. הנסתר והגלוי בדמות של אסתר אישה יפה יותר מידי יפה יפה בנשים לא הייתה יפה בנשים אלה נצצה ההילה שלה נצצה והמלך סונוור. יש משמעות נסתרת שדרך השכינה ששכנה על ראשה, התקיימה הבטחה של הברית עם העם א- בהסתר החלק העליון בנסתר והתגלה רק הגשמי שהוא הגוף הייתה נסתרת מעני כל החג מסמל שימחת הודיה להשם זוכרים ולא נוטים לשכוח כדי להשתייך לעם פורים ותוכנו המהותי חוץ מההסבר הראשוני מלחמה בין האור והחושך מאבק והעם ניצל שוב דרך ההשגחה הדמויות נמצאות בסדר הנכון שהיה מפגש ותהיה הצלה תקופה שהיה בכי ותפילות להצלה מהגזרות והנה היו עליהם רחמים והם חזרו כעם חופשי משמעות הגזרה מראה שהעם תמיד מתרחק ממקורו אינו נשאר נאמן למקור למשמעות ולמחויבויות מתרחק עד שמקבל מכה ואחר כך מתעורר כילד מבין רק על סף אסון זועק ולומד מדוע קרה כך.
אם קרה מספר פעמים שמודעים עד כאן הטומאה עוברת אם גדולה מטהרים עד היסוד כדי שתהיה התחדשות קיימת. כל אחד יש לו חוט חיבור עם הקדוש ברוך הוא ברגע שמתרחקים מותחים אותו עד שכמעט נקרע מי שעוזב גם נעזב בשואה הייתה התרחקות גדולה גם גם במחשבה גם במעשה המקור והאמונה של הבנים לא הייתה בעם המחשבה הייתה לחומר ברגע שיש מחשבה לחומר וריצה אחריו זה מוריד אין איזון אי אפשר להרים את הראש. ברגע שמתערבבים עד טשטוש כמו בדור הזה שהוא דור הבלבול רוב העם מתבלבל מטשטוש מאבדים את המקורות והשורשים נמצאים בהתנגדות מאד חמורה. אין עם בעולם שמתנגד למקורות רק מי שהיה יהודי חוזר להיות יהודי להתגייר. היה טשטוש מקורות ושייכות לסביבה והתבוללות על מנת להנות מתנאים ואז המתגיירים חוזרים לעם כשלמים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה