יום שלישי, 16 בנובמבר 2010

הקדמה ימימה 16.08.1994

בהבנה  הכרתית  ניתנים  חלקים  רבים  ,  וכל  חלק  בנפרד  משתתף  למעשה  בהבנה  הכוללת. לא  תמיד  הלומד  מבין  את  הסך  .  יכול  לרצות  לגשת  לחלקים  המעניינים  שמתקנים. מה  שניתן  ,  אינו  רק  לניקוי  העומס  .  שחרור  המערכת  מהעומס  אינו  כל  המטרה  . הלימוד  מאפשר  למערכת  להכנס  לאיחודה  ,  איזונה  ,  ולתיאום  חלקיה.
כאשר  יש  עומס  הם  נאבקים  ואינם  מחזקים  ,  אלא  נחלשים  ומחלישים  את  המערכת  . החלקים  הם  רבים  .  בכל  חלק  וחלקיו  אמור  הלומד  הנוכח  למצא  מהניתן  את  היש  ,  את הנמצא  כבנוי  מחזק  .
הקשר  בין  החלקים  וההכרה  :
ההכרה  צופה  על  הניתן  .  החלקים  המזוהים  דרך  ההכרה  ,  נרשמים  כמבנה  ברור  בהבנה , כי  הם  מזוהים  דרך  ההכרה  המזהה  את  החלקים  בסדר  שניתנים  ונמצאים  ,  אח"כ  ,
כשלומדים  ומבינים  מה  הסדר  המתאים  לקיום  והתחזקות  . כוחה  של  מערכת  שמתחדש  כחוזר  על  מקומו  ,  כמתפשט  במערכת  ,  וכל  חלק  נושא  את ציר  כוחו  החוזר  ממהות  ,  לא  רק  נלמדת  ,  אלא  חוזרת  .  היא  נמצאת  למעשה  .
אם  נפנה  לחלקים  המיותרים  ,  השייכים  לעומס  ואינם  משתייכים  לחוקיות  הקיום  ולא לכוח  הקיום  ואיזונו  ולא  לצמיחת  הקיום  ,  לא  להתחדשות  שבקיום  ולא  למשתנה  התמידי שבקיום  -  נבדוק  יחד  מה  הם  החלקים  ההפוכים  שאינם  מאזנים  ואינם  מחזקים  .
אלה  חלקי  העומס  ששייכים  לכל  נפש  שיכולה  להיות  מעט  עמוסה  או  מאוד  עמוסה  . וכל  החלקים  יחד  ,  כשמופעל  עליהם  עומס  נמצאים  רשומים  מילדות  במודע  ואינם מאזנים  ,  אינם  משתתפים  בחוקיות  הקיום  אלא  מחלישים  אותה  . 
הנה כמה  מהם  :
 חסימה  בפני  השני  :
הנחסם  נראה  כביכול  מנוצח  .  לחוסם  יש  באותו  זמן   יתרון  (לכאורה  )  של  התחזקות  , וכשבודקים  את  החלקים  יודעים  שאינם  מחזקים  באמת  כלל  אלא  פועלים  כדי  להשיג חלק  זה  או  אחר  .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה